Over mij
Effe voorstelleh
Hi - ik ben Jaïr, 30 jaar, en al 12 jaar content creator. Sta me toe je op deze pagina mee te nemen in het verhaal hoe ik van hobbyist naar professional wist te schoppen.
Mijn Origin Story
Als 18-jarige gup en übernerd leek het mij leuk om - net als zoveel kids vandaag de dag - YouTuber te worden. Na 4 maanden 5 tot 6 dagen per week gewerkt te hebben in een slijmerige tomatenkas, had ik genoeg bij elkaar gesprokkeld om een game & edit PC aan te schaffen. Niet veel later drukte ik op 'record', downloadde (yarrr 🪝) m'n eerste edit software, en ging aan de slag. Aan de hand van honderden YouTube video's, leerde ik mezelf editen.
Mediamarkt
Al gauw merkte ik bij anderen dat video's waarin je jezelf liet zien het beter deden dan "faceless channels". En dus begon ik ook te presenteren, mét webcam. Na 550 video's waren m'n vaardigheden zodanig ontwikkeld, dat ik mijn eerste Grote-Mensenbaan ™️ wist te score: Video Content Creator bij de MediaMarkt.
Daar professionaliseerde mijn vaardigheden verder. Via MediaMarkt werkte ik voor praktisch elke techgigant die je kan bedenken, waaronder Microsoft, Sony, Samsung, Apple, en meer. Ook gebruikte ik die twee jaar om me verder te verdiepen in social media. Want geinige en goede video's maken en daarmee impact verwezenlijken vond - en vind ik nog steeds - echt heel leuk.
Somention - Award winning Creative Agency
Na verschillende hits gehad te hebben op de socials, maakte ik de overstap richting Somention - een social first creative agency, die al 6 jaar lang op rij de prijs voor "Beste Content Creatie" wint van o.a. vakblad FONK Magazine. Hier maakte ik creatieve strategieën, verzon ik campagnes, gaf ik workshops, en bedacht en maakte ik content voor bedrijven als Sunweb, Snelle Jelle, Driscolls, Lamb Weston, Rotterdam/The Hague Airport, Stoov en meer.
Op een gegeven moment wilde ik af van het commerciële. Ik wil m'n eigen klanten kunnen kiezen. Het liefst help ik mensen en bedrijven die de wereld een stukje beter of mooier willen maken met hun producten, diensten, of kunstuitingen. Dus nu schuif ik maar wat graag aan als freelance creative director, social media coach en content creator als je past in bovenstaande categorieën.
Freelancerschap: Creative Director, Coach, Content Creator
In mijn freelancerschap heb ik al superleuke klanten mogen helpen aan creatieve strategieën, coaching, en virale content. Denk aan Gemeente Gouda, Selfcare By Melle, vegan café Cafe Lief, GeeGee Gaming, horrorboekauteur Sarah Tercet, Hotel Mustique Curaçao, en meer. Interessante individuen die ik heb inmiddels heb geholpen zijn artistiek directeur en host Rajiv Bagwhanbali, en spreker/schrijver/en ex-stadsdichter Jarle Lourens.
Eigen bedrijven
Ik onderneem zelf ook, met mijn vegan bedrijfje Vreetzaam. Ik heb 't Vreetboekje ontwikkeld: zie het als een vegan starter kit met een digitaal receptenboekje. Ook heb ik een podcast opgericht genaamd Zo Overleef Ik Ai met mijn ex-collega en vriend Ed van der Molen.
Voor de rest loop ik elke dag het risico een nieuwe micro-obsessie te ontwikkelen en heb ik súperbrede interesses. Van gamen, muziek, veganisme, spiritualiteit, sport, Ai en VR tot en met (zeer recent) auto's en racen.
Samenwerken? Leeuuuuuwwwk!
Wil je nou heel graag met mij samenwerken? Heb je vragen, of wil je een gratis kennismakingsgesprek inplannen? Stuur me dan een berichtje via onderstaand contactformulier. Tot hoors!